Digitális oktatás - digitális tábla, augmented reality

Digitális oktatás

A Digitális oktatás a jövő? – Iskolapad, tankönyv, füzet, és még sorolhatnánk az oktatás nélkülözhetetlen kellékeit. De tényleg ennyire nélkülözhetetlenek ezek?

Digitalizációs felzárkózás – Míg manapság többnyire tilos az iskolákban a mobiltelefon és a laptop használata, talán hamarosan ezek fogják helyettesíteni a jegyzetfüzetet, a tankönyvet, vagy akár magát a tanárt is. Az oktatás fejlődésének egyik legfontosabb iránya ugyanis, hogy integrálja a fiatalok által használt és kedvelt e-technológiát a tantervbe. Ezáltal nemcsak korszerűsíthető tudás, de tanulásra is ösztönözhetők a diákok, hiszen azokat a divatos eszközöket használhatják az iskolában vagy a házi feladathoz, melyeket szeretnek.

A digitális oktatás első hírnöke – Az egyik oktatás segítő e-eszköz a digitális tábla, mely egyre több iskolában található meg. A rendszer egy számítógépből, egy projektorból, egy táblából és egy interaktivitást biztosító kézi eszközből épül fel. Voltaképp kivetítőként működik, hiszen a számítógép képernyője a projektor segítségével megjelenik egy táblán.
Az interaktív eszköz segítségével a tábla egy nagy vezérlő-érzékelő felületté válik, így a számítógép a tábláról irányítható, ugyanúgy, ahogy az egérrel irányíthatjuk a számítógépet. A digitális tábla nagy előnye, hogy a tanulók cselekedtetve, játékos formában tanulhatnak, ami növeli az eredményeket.

Épp ilyen hatékonyan alkalmazhatók majd a kézi számítógépek, tabletek vagy laptopok is az oktatásban. Mindezen új eszközöknek megfelelően a digitális írásoktatás (gépelés) is előtérbe kerül a kézírással szemben.

A digitális oktatás új dimenziója – augmented reality

A digitális oktatás új dimenziója - augmented reality

A marketingben népszerűvé vált kiterjesztett valóság technikát már oktatási célokra is használják. Az alkalmazás három dimenziós tartalmi elemekkel teszi színesebbé és érdekesebbé a tanórákat, lehetőséget nyújtva a tanároknak az élethű térbeli szemléltetést.

A program egy webkamera és egy nyomtatott marker segítségével jeleníti meg a számítógép képernyőn a 3D-s objektumot, legyen az akár egy Földgömb, egy szobor vagy egy molekula szerkezeti képe. A program kiválóan használható a térlátás, térbeli tájékozódás fejlesztésére a „körbejárhatóságot” igénylő tárgyak, modellek bemutatására, vagy akár az emberi test szemléltetésére: a megfelelő markert a testre téve megjeleníthetők pl. a belső szervek vagy megfigyelhető az egyes csontok, ízületek mozgása.

Kollaboratív tartalomfejlesztés – A csoportos tanulástól se vegyünk még búcsút, hiszen számtalan szoftveres lehetőség kínálkozik a közös munka levezénylésére is. Az online kollaboratív tartalomfejlesztés nem csak a lexikális ismeretek elsajátítása szempontjából nyújt új alternatívát, hanem fejleszti a tanulók együttműködés készségét, teret ad a közös gondolkodásnak. A tanár kiosztja a csoportos feladatokat, majd a tanulók közösen oldhatják azt meg felhasználva egyes online elérhető segédanyagokat, pl. blogokat, fogalommagyarázókat, és persze a Wikipédiát.

Tudtad?

Van mit tanulni: a New York Times szerint minden évben 20.000 új angol szó keletkezik, főként a tudomány és a technológia fejlődése miatt. Fiatal korban érdemes rákapcsolni az új szavak tanulására, hiszen ekkor a diákok átlagosan évi 3000, vagyis kb. napi 8 új szót sajátíthatnak el.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

hét − 6 =

Skip to content